Titel
|
Jaar
|
Auteur
|
Vanden winter ende vanden somer
- man,
Ic bidde gode diet wel doen can,
Dat hi ons wil sijn gracie gheven
Ende hier na
- van dien,
Dat ghi u wilt setten jeghen mi,
Want al die werelt blives mi bi,
Ic ben soe
- disch,
Ende sit biden viere al coe sat,
Alst soe cout es op die straet,
Dat niemen van
- ,
Die te somer in vrouden leeft.
Als ic werke na minen visouwe,
Dan vergheten si allen rouwe
-
Ende hem te sere op u verlaten;
Dese doe ic gaen beven achter straten,
Al warent jonghe
| 1400 | anoniem Winter ende vanden Somer, Vanden |
Haagse Liederhandschrift Uit: Haagse liederhandschrift, 1940
| 1400 | anoniem Haagse Liederhandschrift |
Berlijnse liederenhandschrift (1400-1425) Uit: Berlijnse liederenhandschrift, 1941
| 1400 | anoniem Berlijnse liederenhandschrift |
Dagboek van Gent Uit: Dagboek van Gent van 1447 tot 1470. Deel 2, 1904
| 1400 | anoniem Dagboek van Gent 1447-1452 |
Korte kroniek van Brabant (lange versie) Uit: Korte kroniek van Brabant (lange versie), 1862
| 1400 | Gelre (Heraut) |
Pelgrimage vander menscheliker creaturen
| 1400 | anoniem Pelgrimage vander menscheliker creaturen |
Beerte metten breden voeten Uit: Beerte metten breden voeten, 1992
| 1400 | anoniem Beerte metten breden voeten |
Tafel van den Kersten ghelove Uit: Tafel van den kersten ghelove. Deel 2: Winterstuc, 1937
| 1404 | Dirc van Delf |
Tafel van den Kersten ghelove Uit: Tafel van den kersten ghelove. Deel 3A en 3B: Somerstuc, 1938
| 1404 | Dirc van Delf |
pseudo-Bonaventura-Ludolfiaanse leven van Jesus Uit: Pseudo-Bonaventura-Ludolfiaanse leven van Jesus, 1980
| 1409 | anoniem pseudo-Bonaventura-Ludolfiaanse leven van Jesus |
Die Hexe Uit: Die Hexe, 1897
| 1410 | anoniem Hexe, Die |
De Buskenblaser Uit: Buskenblaser, 1897
| 1410 | anoniem Buskenblaser, De |
Der minnen loep Uit: Der minnen loep, 1845-1846
| 1411 | Dirc Potter |
Sint Patricius' vagevuur (Handschrift Den Haag) Uit: Sint Patricius' vagevuur, 1914-1917
| 1430 | anoniem Patricius Vagevuur, Sint- |
Tondalus' visioen (Handschrift KB) Uit: Tondalus' visioen en St. Patricius' vagevuur (2 delen), 1914-1917
| 1430 | anoniem Tondalus' visioen |
Collectief lunarium. Deel 2 Uit: Collectief lunarium. Deel 2, 1893-1897
- , als wi verstaen,
Si is guet, al sonder waen,
Beide vroech ende spade.
Die dan sieck wort, hi mach bi
- ommermeer.
Droem en duden no min no meer.
Alse die mane XIJ dage heeft,
Dien dan Got lijft geeft,
Hij sal
- .
Hij seet: Als die mane prime si,
Tallen dingen es se guet si;
Tkijnt, dat dan wort geboren,
Is ten
- goem.
Alse die mane heeft IX dage,
Dat seg ic u sonder sage,
Dat se dan guet si;
Want dinc, die
- eest dies orcondt
Dat hi nye mit sinen monde
Anders dan waer en seide
Hij seide nae der waerheide
Dat
| 1434 | anoniem Collectief lunarium |
Spieghel der sonden (proza) Uit: Spieghel der sonden (proza), 1901
| 1434 | anoniem Spieghel der sonden, Die |
Collectief lunarium. Deel 2 Uit: Collectief lunarium. Deel 3, 1893-1897
| 1434 | anoniem Collectief lunarium |
Spieghel der sonden Uit: Spieghel der sonden, 1900
| 1440 | anoniem Spieghel der sonden, Die |
Speghel der wijsheit Uit: Speghel der wijsheit, 1872
| 1440 | Jan Praet |
Spel van Abraham en Sara Uit: Spel van Abraham en Sara, 1903
- vrede
Ende maket dat beslach van tarwen riede.
Sara tot Abraham:
Here mijn, dat broet is hier,
Het heeft
- gehadt gueden tier,
Het is abel ende bequaem,
Ic hape, het sal hem sijn aengenaem.
Dit hoert Sara van
- veerst staende achter die doer ende sie lachte daerome, ende secht Sara:
Nadien dat ic bin worden oelt
- ,
Het sal op een korte riede sijn.
Haestelick ende sonder verdriet,
Sal ic laten doen, dat gij gebiet.
Sara
- tot Agar, oer macht:
Agar, ic heb vernamen,
Dat mijnen heren synt gaste avercomen.
Haestu in Gads
| 1440 | anoniem Spel van Abraham en Sara |
Noordnederlandse Historiebijbel Uit: Noordnederlandse Historiebijbel, 1998
- hadde, so seide hi: "Eet ic, of drinc ic, of wat ic doe, altoes luden die basunen blasen in minen oren
- een vaersmaker seit: Sic discas, non ut scias, sed ut bonas fias; hoc est nesciere sine Cristo plurima sciere. Si
- geweten. Mer so wie Cristus leringe weet, dat is al ghenoech, al en weet hi anders niet. Daerom sellen wi
- die mens en leeft niet alleen bi den natuerliken brode, mer oec van den woerden die daer gaen uut den
- hadden, doe predicten ende leerden si voirt die woerden Gods om salicheit alre menschen. Daerom sel men
| 1458 | anoniem Noordnederlandse Historiebijbel |
Van den neghen besten (lange versie) Uit: Van den neghen besten (lange versie), 1893-1897
- int ghevecht,
Bidt met my te Gode dat ic berecht
Na der waerheit, wie si waren
Die met rudderliker
- ghelesen,
Maer ne vant er gheene van desen;
Dies stekic dese buten prise,
Ende volghe der jeesten, die
- scharen
Der wapenen met eeren plaghen.
Nu en willic my niet verdraghen
Te prisene desen ofte dien
- de wijse
Hebben bescreven over ware.
Ende omdat de Bible es so clare,
Hebbicker drie in prise gheset,
Die
- Grieken, van Surien,
Ende oec de jeesten van Lombardien;
Maer, die si prisen dese Wale,
Ne const icker
| 1460 | anoniem Van den neghen besten |
Pelgrimagie der menscherliker natueren
| 1460 | anoniem Pelgrimagie vander menscherliker natueren |
Dit is die tafel vanden Groten Lancfranck Uit: Dit is die tafel vanden Groten Lancfranck, 2015
| 1460 | anoniem Dit is die tafel vanden Groten Lancfranck |